Wij staan voor u klaar
Tarieven en vergoeding
Tarieven en vergoedingen
De tarieven voor tandheelkundige behandelingen worden vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa), in opdracht van de overheid. Als u een aanvullende tandartsverzekering heeft, wordt de behandeling geheel of gedeeltelijk vergoed, tot het maximale bedrag dat uw verzekering dekt. Wij raden u aan om bij uw zorgverzekeraar na te vragen wat uw specifieke vergoedingen zijn. Voor meer informatie over kosten en vergoedingen kunt u terecht op de volgende website:
https://www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-kosten-en-vergoedingen/
Klik hier voor de tarievenlijst 2024, vastgesteld door de NZa.
De facturering van de Kliniek voor Parodontologie Eindhoven is uitbesteed aan Infomedics.
Omdat wij een verwijskliniek zijn voor tandvleesproblemen, werken wij voornamelijk met de volgende tariefcodes:
- A-codes: Verdoving
- C-codes: Consultatie en diagnostiek
- H-codes: Chirurgische ingrepen
- M-codes: Preventieve mondzorg
- T-codes: Tandvleesbehandelingen
- X-codes: Maken en/of beoordelen van röntgenfoto’s
U ontvangt uw rekening van Infomedics
In onze kliniek staan persoonlijke aandacht en hoogwaardige zorg centraal. Om u zo goed mogelijk te ondersteunen, hebben wij het versturen en innen van onze rekeningen uitbesteed aan Infomedics Dit betekent dat u de factuur voor uw behandeling van hen ontvangt.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Als uw zorgverzekeraar een deel van de kosten vergoedt, ziet u dit duidelijk vermeld op de factuur. Het resterende bedrag betaalt u aan Infomedics. Heeft u vragen over de vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Als er geen vergoeding op de factuur staat, betaalt u het volledige bedrag aan Infomedics. U kunt daarna nagaan of u de factuur alsnog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar voor een eventuele vergoeding.
Regel het online!
Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u eenvoudig en snel veel zaken rondom de betaling van uw rekening regelen. Hieronder vindt u enkele handige opties:
- Status van uw betaling controleren
Ga naar infomedics.nl. en gebruik de rekeningchecker, die u direct bovenaan de webpagina vindt. Vul de omschrijving (cijferreeks) van uw factuur in om te controleren of uw rekening al is betaald. Is dat niet het geval? Dan kunt u direct via iDEAL betalen. - Betalingsregeling treffen
Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Als u niet op tijd kunt betalen, kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Daarnaast biedt Infomedics tegen kosten de mogelijkheid om een betalingsregeling te treffen. Meer informatie over het Infomedics Betaalplan vindt u online. - Veelgestelde vragen bekijken
Heeft u een vraag? De meeste antwoorden vindt u onder de veelgestelde vragen op de website. Kunt u het antwoord niet vinden? Dan kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.
Heeft u toch nog vragen? Neem dan telefonisch contact op met de Servicedesk van Infomedics via 036 – 20 31 900 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, 09.00 – 17.00 uur). Uiteraard kunt u ook chatten met een medewerker of een mail sturen.
Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl.
Betalingsvoorwaarden Infomedics
In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.
Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?
- Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
- Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
- Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
- Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
- Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.
Verzekeringstips
Een deel van de zorg die tandartsen, orthodontisten en kaakchirurgen leveren valt onder de basisverzekering. Zo worden tandartskosten voor kinderen tot 18 jaar volledig vergoed, met uitzondering van kronen, bruggen, beugels en implantaten. Tandartskosten voor kinderen vallen ook niet onder het eigen risico.
Voor volwassenen wordt maar een heel beperkt deel van de behandelingen van de tandarts vergoed vanuit de basisverzekering, waaronder klik- en kunstgebitten. U kunt er daarom voor kiezen een aanvullende verzekering voor de tandarts te nemen. Of u zich aanvullend wilt verzekeren, en zo ja hoe uitgebreid, bepaalt u natuurlijk zelf.
Wilt u meer informatie over hoe het zit met de tandarts en verzekeringen?
Openingstijden
Maandag
08:15 – 12:30 & 13:30 – 17:00
Dinsdag
08:15 – 12:30 & 13:30 – 17:00
Woensdag
08:15 – 12:30 & 13:30 – 17:00
Donderdag
08:15 – 12:30 & 13:30 – 17:00
Vrijdag
08:15 – 12:30 & 13:30 – 17:00